2018. január 14., vasárnap

Többtagú összeadás hóemberekkel

Az elsősökkel a matekkal kicsit előrébb járunk, mivel összevont osztályban tanulnak, így az önálló órákon sok feladatot tudnak megoldani. Nem első alkalommal volt az a feladatuk, hogy végezzenek többtagú összeadást, és bár korábban ment, most mint egy parancsra, az egyik önálló órán a héten majdnem mindenki rosszul számolt, de ugyanúgy. Meg is lepődött a kolléganő, amikor javította az órai munkájukat, de én rögtön rájöttem, hogy mi a helyzet.
Először szépen összeadták az első két számot, fölé írták a részeredményt, ahogy szoktuk. Aztán szépen összeadták a második és harmadik számot, és végül ez került be eredménynek. Nem is értem. 

Gyakorláshoz egy ukrán elsős tankönyvből másoltam ki feladatokat, gondoltam, hátha érdekesebb lesz így az összeadás. Így is volt, és mivel nem volt hely a részeredmények felírására, jól kötötték az eredményeket az adott számhoz. 

Csakhogy a feladat több összeadást is magában rejtett volna, mint ahogy azt a példa is mutatja, ők viszont csak szépen, sorban adták össze a három számot. Így ma kinyomtattam, kinyírtam a hóembereket, és viszem holnapra, hogy gyakoroljuk egy kicsit a kombinatorikát és a füzetvezetést is, a többtagú összeadással egy időben.




Ha tetszik az ötlet, nyomtassátok ki Ti is, és kezdődhet a gyakorlás!

Jó játékot, jó tanulást!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése