2017. december 12., kedd

Adventi tevékenységek 8.: Karácsonyfás betű- és szókereső játék

Az elmúlt két-három hétben elkezdődött az elsősöknél írásból is a komoly munka, hiszen már nem csak betűket, hanem szavakat is tudunk írni, és bár a kézikönyv a 8. héttől javasolja a diktálást, én kivártam egy kicsit, gondolva, hogy ülepedjen, rögzüljön a tanult betűk képe. Tegnap találkoztak a gyerekek a munkafüzetükben olyan feladattal, hogy nyomtatottról kellett (volna) szavakat másolni, illetve rajzok nevét önállóan leírni. Természetesen megbeszéltük, de ezek szerint ez még nagy falat volt nekik. Lapozgattak vissza a munkafüzetben, hogy megnézzék, melyik betűt hogy is kell leírni. (Problémamegoldó képességük csillagos ötös!) Összeszámoltam: 23 betűt tanultunk eddig. 

Persze gondolkodtam a megoldáson, hogy hogyan is lehetne valahogy úgy gyakorolni, hogy ne tűnjön annak, mert feladatlapok keresgélésével tölteni az időt felesleges lett volna. Aztán korán reggel megvilágosodtam. (Mire jó, ha az ember nem tud aludni?) Kerestem az elképzelésemnek megfelelő képet (természetesen karácsonyfát), és nekiláttam. 


FORRÁS



Íme az eredmény:


Feladat: Színezd a karácsonyfán azonos színűre egy adott betű, illetve szó nyomtatott és írott alakját tartalmazó üveggömböket! Ha készen vagy színezd ki a fát is!




Ha tetszik az ötlet, nyomtassátok ki, és kezdődhet a betű-, szókereső, egyeztető játék!

Jó játékot, jó tanulást!




2 megjegyzés:

  1. Ez nekem mára pontosan jól jött! valami hasonló, könnyed, rövid feladatot kerestem... köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elnyerte a tetszésed! Szívesen! :))

      Törlés