2017. január 7., szombat

80 nap alatt a Föld körül projekt: 4. Egyiptom

Bár az olaszországi bejegyzésnél azt írtam, hogy gőzerővel robogunk tovább, decemberben mégsem tettük. Annyira kevés idő jutott így is a karácsonyvárásra, hogy nem akartam még megspékelni egy rohanásos országismerettel. Most viszont, hogy visszajöttünk a szünetről, folytattuk a nagy kalandot.

Willy Fogg-ék Föld körüli utazásának következő helyszíne Szuez volt, de én úgy gondoltam, hogy inkább Egyiptomról és a fáraókról, meg a piramisokról beszélgessünk. Tettem ezt azért is, mert az elmúlt tanévben egy levelezős versenyhez kapcsolódóan készítettünk az egyiptomi piramisokról egy makettet, amit gyakran vettek szemügyre a gyerekek. Úgy láttam, érdekli őket.






A hét folyamán néztünk kisfilmet, megismerkedtünk Egyiptom nevezetességeivel, oldottunk meg rejtvényeket, sőt még egy piramis belsejébe is tettünk egy virtuális kirándulást. 


FORRÁS

FORRÁS

FORRÁS

FORRÁS

Ez utóbbi feladatlap alapján készítettem egy magyar változatot. Most azonban beírtam a nevezetességeket, mivel kis esélyt láttam arra, hogy 1-2 kép megnézése után meg tudnák a gyerekek különbözteti az egyik templomot a másiktól.




Megnéztünk egy 26 képkockából álló bemutatót, ami -bár nem magyar,- nagyon tetszett a gyerekeknek.

FORRÁS

Előzőhöz hasonló Youtube felvétel:




Egyik tanítványom korábban nem tudta elképzelni, hová is temették a fáraókat. Nemcsak számára, mindenkinek izgalmas volt a "kirándulás" a piramisok belsejébe, a templomok környékére.


FORRÁS

Természetesen nem csak komoly dolgokkal "tömtem" "szegény" tanulók fejét, jutott idő egy kis játékra is. 



FORRÁS


 Ezeket a feladatokat pedig pár éve én készítettem:

1. Az egyiptomiak többféle írást használtak, közülük az egyik a hieroglif írás, ami szóírást jelent. A hieroglifa egy rajzos szimbólum, eredeti alakjában mindig konkrét tárgyat, élőlényt jelöl (kivéve a számjeleket). Próbáljátok megfejteni az alábbi képrejtvényeket!




 





 EZEN az oldalon ti is megtaláljátok ezeket a betűket, és még egyéb játékokat is. 


2. Az ókori egyiptomiak sokféleképpen hozzájárultak a világunkhoz, sok ember a mai napig az általuk kiötlött dolgokat használja. Hogy mik ezek? Megtudhatjátok az alábbi rejtvényből.  Pótoljátok a hiányzó betűket!



3. Az egyiptomiaknak sok istenük volt, közülük Hórusz volt az egyik főisten. Sólyomként vagy embertesttel és sólyomfejjel ábrázolták. Keressétek meg az alábbi képek között a két egyformát!



4. Hétfőre maradt még egy matek feladat.

Már az ókori egyiptomi emberek életében is fontos szerepe volt a számoknak, a számolásnak. A hieroglif rendszerben hét jel szolgált egytől egymillióig a számok lejegyzésére. A kívánt szám a leírt kis hieroglifák összegéből állt elő, melynek külön érdekessége, hogy ezeket a jeleket jobbról balra írták.




Pénteken az egyik rajzórán Tutanhamon fáraó halotti maszkját készítettük el az alábbi oldalon található lépéseknek megfelelően.


FORRÁS

Ilyen lett a gyerekek munkája:






 Jövő héten jön India.

Ha tetszik az ötlet, tartsatok velünk!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése