2016. április 12., kedd

Gólyák papírgurigából

Pár napja (talán már több is) megérkeztek hozzánk a gólyák és a fecskék, meg jó pár egyéb költöző madár is. Nagy öröm ez a számomra, mert rájöttem, hogy bár minden évszakot szeretek, mégis csak a tavasz a kedvencem. (Legalább is most úgy érzem.) Reggelente olyan madárcsicsergésre ébredek, mint még soha. Bár láthatnám is őket! Mindenesetre elhatároztam, hogy ebből az alkalomból valami madaras alkotást készítünk technikaórán.
Ötletből bespajzoltam néhányat, így most csak annyi volt a teendőm, hogy kiválasszak egyet (kettőt).
Találtam fecskét, gólyát, illetve be nem azonosítható madarakat, amik egyébként nagyon aranyosak voltak, végül -kapcsolódva a környezetből tanultakhoz- a gólyára esett a választásom.


FORRÁS

FORRÁS


A két mintadarabból turmixoltam végül egyet. Körformából készült a gólyáink teste, hurkapálcikából a csőre, nyaka, lába. Minden tanuló maga döntötte el, hogy kéményre ülteti a gólyáját, vagy a tópartra. Menet közben nem volt időm fényképezni, mert a köröket válogattam és osztogattam a gyerekeknek. (Pár éve egy asszisztensünk az évek során megmaradt színes papírokból nyírt nekem különböző méretű köröket, amiből már számos dolog készült. Most is kapóra jött, mert csak ki kellett választani a megfelelő színt és méretet.) Bizonyára vattakorongból még mutatósabb lett volna, így viszont nem került semmibe.

Ilyenek lettek a gyerekmunkák:







Ha tetszik az ötlet, készítsétek el Ti is!

Jó kreatívkodást!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése