2016. március 3., csütörtök

Tömegmérés gyakorlása feladatlapokkal

Tegnap a testvéremmel (aki egyben a kolléganőm is) való beszélgetés során ismét rádöbbentem, hogy kevés az a négy óra a mértékegységek megtanulására, amit a tanmenet nyújt. Konkrétan most a tömegmérés a tananyag, de ez általában igaz. A mindennapi életben nem foglalkoznak a gyerekek ezzel a témával, így nem tudatosul bennük még a különböző mértékegységek nagyságrendje sem, nemhogy a velük való műveletvégzés, átváltás.
A tegnapelőtti bejegyzés írása előtt átnéztem a korábbi hasonló témájú posztokat, és akkor találtam meg azt a két feladatlapot, amit két éve készítettem. Ismét kinyomtattam, és úgy láttam, hogy bár volt a megoldás során tévesztés, mindenesetre elnyerte a tanítványaim tetszését. Így keresgélni kezdtem. Egy olyan oldalra jutottam a Google segítségével, ahol többféle feladatlapot találtam, különböző nehézségi szinteken. Mivel késő volt, egyszerűen kinyomtattam, és hibajavítóval korrigáltam, majd átírtam azokat a mennyiségeket, amilyeneket mi még nem tanultunk ( pl. 1,5 kg, 0,2 kg), illetve dekagrammos mennyiségeket is írtam bele. Ma már jóval több lett a helyes megoldás. Haladunk.

Ha ti is szeretnétek hasonló feladatlapokat megoldatni a tanítványaitokkal, gyermekeitekkel, látogassatok el az alábbi oldalra









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése