2016. március 20., vasárnap

Szófelhő, a legújabb módi


A cím nem teljesen pontos, lehet, hogy sokan ismeritek, én viszont csak egy hete találkoztam vele. Az egyik Facebook-os csoportban láttam először szófelhőt, és mivel nagyon jónak találtam, rögtön kinyomtattam egy párat. Nagyon tetszett az osztályomnak, ezért arra gondoltam, én is készítek sajátot, azokkal a szavakkal, amelyek gondot okoznak nekik.
Első választásom ezért a j-ly-es szavakra esett. (Talán túl egyszerűnek találjátok a szavakat, de mivel nem tudtam, hogy mi fog kisülni belőle, ezért csak úgy írtam a szavakat, ahogy eszembe jutottak. De mivel elsőre sikerült, gondoltam, meghagyom. Legközelebb már a szójegyzéket fogom használni.) 
A Google segítségével több programot is találtam, ami szófelhőt készít, aztán a Tagul mellett maradtam. Mint később kiderült, a Facebook-on is ezt használják a kollégák. 





Ezek után készítettem egy olyat, ami az igék gyakorlásához nyújt segítséget. 





A programban számos kép van, de húsvéthoz kapcsolhatót nem találtam. Második nekifutásra észrevettem, hogy saját képet is használhatok, ha feltöltöm. Gondoltam, keresek egy színezős képet, és majd azt használom, de nem jött össze. A nyuszi körvonalához rakta csak a szavakat, a belseje üresen maradt. Ezek után olyan képet kerestem, ahol a forma ki van színezve. Így már sikerült!  








 




A programban mindenki kedvére választhat (vagy tölthet fel) képet, betűfajtát, módosíthatja a színeket, eldöntheti, hogy a szavak milyen irányban legyenek olvashatóak. Ha minden kész, a "Visualize" gombra kattintva megjelenik a kép, amin még lehet módosítani. Ha minden elnyeri a tetszéseteket, jöhet a letöltés, aztán a gyakorlás. 

A fent említett csoportban a "Futkosós" játékhoz ajánlották, aminek a lényege, (mi így játszottuk) hogy a tanulók párokat alkotnak. Az egyik kiszalad, elolvas egy szót, visszaszalad, majd lediktálja a társának. Adott idő után cserélnek. Mi 5-5 percig játszottuk, és sokkal kevesebb helyesírási hibát ejtettek a tanítványaim, mintha én diktáltam volna. Természetesen más szabályt is lehet alkalmazni, a lényeg a játékosság és a gyakorlás. 

Ha elnyerte a tetszéseteket, próbáljátok ki ti is!

Jó tanulást, jó játékot!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése