2016. március 3., csütörtök

Időszalag a történelmi olvasmányokhoz

Olvasás órákon, illetve nemzeti ünnepeinkhez kapcsolódóan gyakran kerülnek szóba történelmünk nagy alakjai. Ilyenkor mindig elmondom a gyerekeknek, hogy ki mikor élt, uralkodott, milyen esemény köthető a nevéhez. A meglátásom azonban az, hogy az időben való elhelyezés nagyon nehéz egy harmadikos gyerek számára. Éppen ezért a múlt hét végén készítettem egy időszalagot.
Egy levelezős versenyhez kapcsolódóan korábban már szóba került az ókor és a középkor, így elhatároztam, hogy az időszalagon színekkel szemléltetem az egyes korszakokat. (Az időszámításunk előtti időket nem készítettem el, mert akkor nem fért volna el a szalag a terem falán, és egyébként  is Attila király volt az első, akivel foglalkoztunk.)
Miután elkészült a szalag, az olvasókönyvet végignézve összeszedtem azokat a történelmi személyeket, akikről már olvastunk. A Google segítségével mindenkiről kerestem képet, amit felragasztottam egy egy színes kartonra (a korszaknak megfelelő színűre), hogy tartása legyen.





Ezek után az időszalag megfelelő éveinél lyukasztóval kis lyukakat készítettem, amibe gémkapocs segítségével tettem fel a képeket. 1848-hoz a jövő héten kerülnek majd fel a képek, mert akkor lesz aktuális (természetesen minden éven megemlékezünk róla).
Nagyon tetszett a gyerekeknek mikor meglátták, így kézzel foghatóvá vált számukra a történelem.

Utóirat: Aki nem szeretne sok időt tölteni a keresgéléssel, méretezéssel, szívesen átküldöm Word dokumentumban azokat a  méretre igazított képeket, amiket eddig elkészítettem.



 



Ha tetszik az ötlet, készítsétek el ti is!

Jó tanulást, jó játékot!



52 megjegyzés:

  1. Kedves Sucika! Nagyon tetszik az idővonalad, én is valami ilyesmiben gondolkodom itthonra . Megírnád, hogy milyen hosszú lett? Köszönöm.Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Leghamarabb kedden tudom lemérni, mert holnap nem megyek dolgozni. De ha jól emlékszem 50 év= 10 cm, tehát kb 5 méter.

      Törlés
  2. Kedves Sucika!
    Tőled csak tanulni lehet!Köszönöm!!!!
    Szívesen veszem,ha átküldöd a képeket! kissandrea456@gmail.com
    4.osztályban a napokban kezdjük a történelmi témájú olvasmányokat.
    Minden újnak(ötletnek stb) örülök!
    Köszönöm,Kiss Andrea

    VálaszTörlés
  3. Kedves Sucika!
    Gyakran látogatok az oldaladra. Mindig találok valamilyen jó ötletet, anyagot a tanításhoz. Köszönöm a segítséget!
    Nagyon örülnék, ha az időszalag képeit átküldenéd nekem.
    Előre is köszönöm, Nóra

    VálaszTörlés
  4. A címem lemaradt: bacsone.vnora@gmail.com
    Üdvözlettel,Varga Nóra

    VálaszTörlés
  5. Kedves Sucika! Tanító néni vagyok és hasonló időszalagon gondolkodom a negyedikes tantermünkbe. Kérlek küld el nekem a képeket ehhez. Nagyon szépen elkészítetted, én is megcsinálnám.
    Köszönöm!
    Polniczkyné Farkas Éva
    pnefarkaseva@gmail.com

    VálaszTörlés
  6. Kedves Sucika! Tantó néni vagyok és nagyon megtetszett az idővonalad. Ötletesnek és kézzel foghatónak találom. Szeretném én is elkészíteni. Kérlek küld el nekem is mivel nem szeretnék sok időt tölteni a méretezéssel és a képek keresésével tölteni. Élőre is köszönöm! Címem anita.brk30@gmail.com

    VálaszTörlés
  7. Kedves Sucika! Tantó néni vagyok és nagyon megtetszett az idővonalad. Ötletesnek és kézzel foghatónak találom. Szeretném én is elkészíteni. Kérlek küld el nekem is mivel nem szeretnék sok időt tölteni a méretezéssel és a képek keresésével tölteni. Élőre is köszönöm! Címem anita.brk30@gmail.com

    VálaszTörlés
  8. Kedves Sucika! Én is szeretném elkérni, amid az időszalaggal kapcsolatban van. Igaz, most negyedikes vagyok, de biztos tudnám használni az ötleteidet! Előre is köszönöm szépen! (baloghne.bodor.zs@gmail.com)

    VálaszTörlés
  9. kedves Sucika!
    4.-es osztályom van. Most kezdjük venni a történelmi olvasmányokat. Nagy segítség lenne ha elküldenéd nekem. Előre is nagyon köszönöm! atanaszoveniko@freemail.hu

    VálaszTörlés
  10. Kedves Sucika!Szeretném az időszalaggl kapcsolatos segédleteidet én is elkérni.Köszönettel és elismeréssel:Tóthné Ildikó
    Címem:ildiko@standard.hu

    VálaszTörlés
  11. Kedves Sucika!Szeretném az időszalaggal kapcsolatos segédleteidet én is elkérni.Köszi
    csaszar.hu@gmail.com

    VálaszTörlés
  12. Kedves Sucika!
    Nagyon hálás lennék, ha nekem is elküldenéd az időszalagoddal kapcsolatos anyagodat!
    Köszönöm :-)
    gyzita@gmail.com

    VálaszTörlés
  13. Kedves Sucika!
    Nagyon szuper az időszalag! Szeretnélek megkérni, hogy legyél szíves elküldeni a kapcsolódó anyagokat.
    E-mail címem: nagynekcs@gmail.com
    Köszönettel: Nagyné Csilla

    VálaszTörlés
  14. Kedves Sucika!
    Szeretném én is elkérni az időszalaggal kapcsolatos segédleteidet. Köszönöm szépen :-)
    Nagyon jók az ötleteid, tetszenek.
    szevi74@freemail.hu

    VálaszTörlés
  15. Kedves Sucika!
    Én is szeretném elkérni az időszalaghoz szükséges anyagokat. Előre is köszönöm a segítségedet!
    Üdvözlettel: Deák Etelka
    detelka61@gmail.com

    VálaszTörlés
  16. Kedves Sucika!
    Én is szeretném elkérni az időszalaghoz készített anyagaidat! (Jövő héten minősülök, szuper lenne, ha addigra meg tudnám csinálni!) Nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Hollósiné Marcsi
    tabajdim@gmail.com

    VálaszTörlés
  17. Kedves Sucika, szeretném én is elkérni a képeket! Nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
  18. Az emailcím lemaradt: kerottmuhely_kukac_gmail.com

    VálaszTörlés
  19. Kedves Sucika!Én is szeretném elkérni,köszönöm.vassnelk@freemail.hu

    VálaszTörlés
  20. Kedves Sucika!
    Kérlek szépen, küldd el nekem is:
    szaboagi71@t-online.hu
    Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  21. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  22. Kedves Sucika, én is szeretném elkérni.Köszönöm szépen.szaszilka1@gmail.com

    VálaszTörlés
  23. Kedves Icu!

    Szeretném az időszalagos segédletedet is elkérni!
    Most nem felejtem: joszoka@gmail.com ;)
    Hálásan köszönöm!

    Zsuzsi

    VálaszTörlés
  24. Kedves Sucika!
    Az osztályom 4. osztályos lesz. Kérlek küld el nekem az időszalagod segédleteit. Hálásan köszönöm.
    Barnáné Gyollai Krisztina

    VálaszTörlés
  25. Ami lemaradt: 71krisztina.gyollai@gmail.com Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  26. Kedves Sucika!
    Az én harmadikosaim és negyedikeseim is örülnének neki. Kérlek, küldd el nekem is a mellékleteket. Köszönöm.
    boransa@gmail.com

    VálaszTörlés
  27. fodor_emoke@yahoo.com
    Köszönöm előre a mellékleteket.

    VálaszTörlés
  28. Kedves Sucika!

    Nagyon hálás lennék, ha átküldenéd számomra az időszalagot és az ahhoz tartozó képeket. (szabus555@gmail.com)
    Köszönöm ezt és minden más klasssz dolgot, amit megosztasz velünk.
    Szabina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elküldtem. Örülök, hogy tetszenek a megosztott dolgaim. Köszönöm, hogy ezt megírtad. :D

      Törlés
  29. Kedves Sucika!

    Nekem is nagy szükségem lenne az időszalagra és a képekre. Hálás lennék érte, ha átküldenéd nekem. acs.timea@gmail.com

    Kedvességedet előre is köszönöm!

    Üdvözlettel: Ács Tímea

    VálaszTörlés
  30. Kedves Sucika!
    Nagyon tetszik ez az ötlet, valamint a kivitelezés is. Ezért, ha lehetséges, szeretném elkérni az időszalaggal kapcsolatos segédleteidet.
    buzaibeatrix@freemail.hu

    Kedvességedet előre is köszönöm!
    Üdvözlettel:
    Buzai Beatrix

    VálaszTörlés
  31. Kedves Sucika!

    Mint minden nagy témára való felkészülés előtt, ismét itt kötöttem ki nálad! :) Nagyon köszönöm a rengeteg kreatív ötletet, inspirációt! Nagyon sokszor élek Belőled, Általad, Veled az osztályommal együtt, amiért igazán hálás vagyok! Szeretném elkérni én is az időszalagos segédleteid (apanczel@citromail.hu)! Köszönöm nagyon előre is (ezt is), nagyon-nagyon! Pánczél-Nagy Anna

    VálaszTörlés
  32. Kedves Sucika!
    Mindig örömmel böngészem az oldaladat,sok segítséget adsz! Szeretném elkérni az időszalag képeit word formátumban, ha lehet! cseka.bernadett@gmail.com
    Köszönöm: Betti

    VálaszTörlés
  33. Kedves Sucika!
    Én is szeretném elkérni a harmadikosaimnak! Az eddigi munkáidnak is nagyon örültem! Köszönöm! Bogi
    skbogiskbogi@gmail.com

    VálaszTörlés
  34. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  35. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  36. Kedves Sucika! Pont ezt kerestem 😊😊😊 Megkérhetlek,hogy küldd el nekem is? Köszönöm Ági
    cseha76@gmail.com

    VálaszTörlés
  37. Kedves Sucika!
    Nagyon hálás lennék, ha nekem is elküldenéd az időszalagod! Előre is köszönöm szépen. evike_pop@yahoo.com

    VálaszTörlés
  38. Kedves Sucika!
    Köszönöm ezt az oldalt!Az általam tanított osztályok szintén hálásak Neked!
    Szeretném elkérni az időszalaghoz a képeket, ha van még rá időd. Köszönöm szépen! zssimigla@gmail.com További kreatív ötleteket kívánok!

    VálaszTörlés
  39. Kedves Sucika!
    Nagyon jó ötlet! Elkérhetem én is a képeket az időszalaghoz? Köszönöm! tuza.anita1975@gmail.com

    VálaszTörlés
  40. Kedves Sucika!
    Negyedikeseimmel mi is idószalagon dolgozunk. Az erdélyi vonatkozás mellé nagy segitség lenne, ha kérhetem én is a képeket. Köszönöm előre is! rekaserenyi@yahoo.com

    VálaszTörlés
  41. Kedves Sucika!
    Én is időszalag készítésére adtam a fejem, amikor felfedeztem alkotásodat. Ha még energiád engedi, én is szeretnélek megkérni a képek átküldésére. Előre is köszönöm.
    Címem: oszkar43@gmail.com

    VálaszTörlés
  42. Kedves Sucika! Nagyon tetszenek az ötleteid. Többek között az időszalagod is a történelmi olvasmányokhoz. Kérlek szépen küldd el a Wordben a számegyenest.Köszönöm szépen.
    Üdvözlettel: Inotay Gusztávné

    VálaszTörlés
  43. Lemaradt az e-mail címem: inotay.gusztavne@gmail.com
    Az időszalaghoz kapcsolódó anyagot kértem.
    Nagyon szépen köszönöm.

    VálaszTörlés
  44. Kedves Sucika!
    Nagy segítség lenne nekem is, ha elküldenéd. Nagyon kedves vagy, hogy így megosztod, hiszen mind tudjuk, hogy mekkora munka!Címem: jonokata@gmail.com
    Nagyon köszönöm előre is.
    Üdvözlettel:
    Jónás Márta

    VálaszTörlés
  45. Kedves Sucika!

    Én szeretném elkészíteni az idővonalat megtennéd, hogy megküldöd nekem az ivaagn@gmail.com e-mail címre.
    Köszönöm
    Ivankó Ágnes

    VálaszTörlés
  46. Kedves Sucika!
    Évek óta figyelem oldaladat, és mindig találtam valami hasznos segítséget, ötletet a tanításhoz. Most szükségem lenne a segítségedre, hálás lennék ha át tudnád küldeni az időszalagot és a képeket amiket már Te ügyesen elkészítettél. Címem: enikokissdemeter@gmail.com
    Nagyon köszönöm: Kiss-Demeter Enikő

    VálaszTörlés
  47. Kedves Sucika!

    Nagyon örülnék, ha átküldenéd nekem is az időszalagot és az ahhoz tartozó képeket. (tmonika0330@gmail.com)
    Köszönöm szépen! További áldást kívánok munkádra!

    VálaszTörlés
  48. Kedves Sucika!

    Nagyon örülnék, ha átküldenéd nekem is az időszalagot és az ahhoz tartozó képeket Wordben. E-mail címem: femaga@index.hu
    Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  49. Kedves Sucika,
    Tetszett az időszalagod és a hozzá tartozó anyag. Szükségem lenne rájuk. Megkérlek ha tudod küldd át. antalibolyaeva@yahoo.com
    Köszönöm szépen! Eredményes munkát kívánok továbbra is!

    VálaszTörlés
  50. Kedves Sucika,
    Csak csatlakozni tudok a többiekhez, és ismételgetni elismerő szavaiakat. Le a kalappal a munkásságod előtt! Én is nagyon szívesen fogadnám, ha elküldenéd az időszalag kellékeit: ambrusirma@gmail.com
    Tisztelettel és őszinte hálával,
    Irma.

    VálaszTörlés