2016. február 13., szombat

Emlékül - iniciálék

A csütörtöki rajzóránk témája az iniciálé készítése volt. Előző nap nekiálltam keresgélni a Google segítségével, és lementettem a pendrive-ra jó párat, hogy majd inspirációként megmutassam a tanítványaimnak.
Miután megnéztük a képeket, és megbeszéltünk néhány történelmi eseményt, gondoltam, rajzolok a táblára néhány nagybetűt, már csak azért, hogy a gyerekek a rajzlapra megfelelő méretű betűt készítsenek.

És ebben a pillanatban, a tudatalattim legmélyéről beugrott valami: 
Nem tudom, hány éves lehettem, (10-nél kevesebb), amikor egyszer édesapám mutatott nekem néhány díszes betűt, és mivel nagyon tetszett, az elkészítését is megmutatta utána. Abban az időben nagy divat volt nálunk az Emlékkönyv írása, így én mindig ezekkel a díszes betűkkel írtam fel az adott emlékkönyvbe, hogy:


Persze szépen kiszínezve, kidíszítve. 

Gondoltam, felrajzolok egy-két ilyen betűt is a táblára, hátha megtetszik valakinek. Végül mindenki így készítette el a keresztneve kezdőbetűjéből a saját iniciáléját. Azt, hogy ki mit miért rajzolt még, a jövő héten kiderül. De addig is mutatom a kész alkotásokat, hátha másnak is szerepel ez a téma a tanmenetében.








Jó kreatívkodást!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése