2015. november 4., szerda

Kalandra fel! - avagy kalózok lettünk

Két hónap telt el a tanévből, és akik rendszeres olvasóim, tudják, hogy szeptemberben szuperhősökként kezdtük meg a tanévet. Igazolványt készített minden kis diák, ahová naponta kapták a matricát a szuper teljesítmény után. Viszont a két hónap elég volt, hogy a lelkesedés alábbhagyjon, így újabb dolgot kellett kitalálnom.
Elhatároztam, hogy a szünetről visszajőve kalózokká válunk. Az osztály fele fiú, néhány lány is eléggé fiús beállítottságú,  a lányos lányokat viszont elbolondítottam az ékszerekkel, amit ugye a kalózok zsákmányolnak.

A tervem most is az volt, hogy látható legyen a napi teljesítmény a tanteremben, de a gyerekeknél is legyen valami, amivel a szülők kapnak visszajelzést. A Pinterest volt most is a keresgélésem kiindulópontja. Számtalan ötletet találtam, ebből mentettem le és nyomtattam ki a nekem tetszőt. 

A faliújságra készítettem egy kalózhajót. Mivel továbbra sem tudok rajzolni, kerestem néhány megoldást.

FORRÁS


FORRÁS

FORRÁS

Aztán rátaláltam arra a videóra, ami alapján elkészült az enyém. 




Kicsit eltértem a filmben látottaktól, mivel a hullámpapírom mérete adott volt, és bár van több nagy méretű is (1m x 2 m-es), pár centi miatt nem akartam azok közül egyet elvágni. Hátha egyszer valamihez pont arra lesz szükségem.

Kalózokat is könnyedén találtam, csak annyi volt a teendőm, hogy méretre igazítsam őket. Többféle figurát nyomtattam, mint ahányan vannak a gyerekek, hogy az utolsónak is legyen választási lehetősége. A legtöbb kalóz INNEN származik. (Mint kiderült, sok gyerek látta már azt a mesét, amiben ezek a mesefigurák szerepelnek. Így már csak nekem kellene valahol megtalálni őket.)

A kalózokat kinyomtattam, majd a kinyírt képeket lamináltam, hogy kitartson a tervezett időre. Tegnap vetettem be őket először. Hogy miért nem hétfőn, annak is megvolt az oka, de azt a következő bejegyzésben fogom elmesélni.







Végül minden elkészült, és felkerült a helyére. 




Az igazolvány helyett most egy kalóztérképet kaptak a tanulók, amire minden nap felragaszthatnak egy-egy kis képdarabot, ha valamiben ügyesen helyt állnak. (Amellett, hogy felkerül a képük a hajóra.) Hetente fogjuk összesíteni, hogy kinek hány képrészletet sikerült gyűjtenie, amit aztán mindenki ajándékokra válthat.



FORRÁS



HA tetszik az ötlet, készítsétek el ti is! Úgy látom, az osztályomnak bejön.

Jó tanulást, jó játékot!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése