2015. január 4., vasárnap

Dobj és számolj!

Nagyon szeretem a dobj és rajzolj, számolj típusú játékokat, a blogon mutattam is már jó párat. Bevallom, az idei tanévben nem volt időnk az ilyen típusú feladatokra, bár nagyon szerettem volna. Egyszer rajzoltunk egy manócskát az adventi készülődés idején, de remélem ezután a többi feladatlap is előkerül majd. 


A Pinterest-en van egy kis gyűjteményem az ilyen típusú feladatokból, de sajnos sok közülük már nem aktuális, mivel a Mikuláshoz és a karácsonyhoz kapcsolódtak. Majd jövőre. A mai napot viszont arra szánom, hogy előkészülök a következő hetekre, így ami még aktuális, azokat megmutatom. Az egyik feladatlap vitt el arra az oldalra, ahonnan a többi ötletet is hozom. 

Mivel nálunk ma esett épp egy kis hó, szerintem nagyon fog tetszeni az alábbi feladat a gyerekeknek.

1. Kesztyűs színező
A leírás szerint 2 játékos játszhatja, de szerintem több is lehet. A játék elején mindenki választ magának egy színt. Két dobókockával dobnak a játékosok, összeadják a két számot, és az eredményt megkeresik és kiszínezik valamelyik kesztyűn. Cél, hogy az egész kesztyű 1 színnel legyen kiszínezve. Győz az a játékos, akinek több kesztyűje van. Abban az esetben, ha nincs egyszínű kesztyű, az a játékos győz, akinek több rész van beszínezve a saját színével. 

Forrás




2. Adj hozzá kettőt, vedd el kilencből
Azért mutatom egyszerre, mert ugyanaz a játék, csak a feladatlap más. Ezt is két játékos játszhatja,  bár szerintem 4 is lehet. Itt is mindenki választ egy színt magának, miután dobnak, (vagy húznak a számkártyák közül) hozzáadnak a dobott értékhez kettőt, (vagy elveszik kilencből), és bekarikázzák az eredményt a játéktáblán. (Célszerű laminálni a táblát, mert így többször is felhasználható.) Győz az a játékos, akinek a végén több mezőt sikerült bekarikáznia. 

FORRÁS

FORRÁS




3. Tic-tac-toe
Az alapjátékot az őszi szünetben mutattam a gyerekeknek, akkor kupakokkal játszottunk. Nagyjából értik, hogy nem elég a saját színűket pakolni, a társukra is figyelni kell. Remélem tetszeni fog nekik ez a kis összeadós játék. Bár itt a szerencse is közrejátszik, hiszen az eredményt kell karikázniuk. Olyan dobókockára van szükség, amin 10-ig vannak a számok, de számkártyával is megoldható. Tervezem, hogy készítek ennek mintájára hasonló feladatokat, de addig mutatom, amit találtam.

Két dobókockával dobunk, összeadjuk a két számot, és az eredményt bekarikázzuk vagy x-szel jelöljük. Én inkább kétféle színt fogok használni, illetve kétféle kupakot. Győz, akinek először van meg a 3 jel egy sorban, vagy oszlopban, vagy átlósan.

FORRÁS

Remélem tetszeni fog a gyerekeknek ez a néhány feladatlap. Keresem és mutatom majd a többit is.

Jó tanulást, jó játékot!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése