2014. február 16., vasárnap

Társasjáték az osztás gyakorlásához

Korábbi bejegyzéseim között számos ötletet találhattatok a szorzó és bennfoglaló tábla gyakorlásához, most néhány egyszerű társasjátékot szeretnék megosztani veletek. 

A fiúk nagy kedvence lehet ez a Forma 1-es gyakorló. A külföldi oldalról letölthető a játéktábla és a kártyák is. 10 kisautóra lesz hozzá szükség, amiket a számozott pályákra kell állítani. Ezután nincs más hátra, mint húzni egy kártyát, megválaszolni az eredményt, és a megfelelő számon álló autóval előrébb gurulni egy mezőnyit. Vajon melyik autó ér először célba? 


Forrás


Bang
Ehhez a játékhoz még táblára sincs szükség, csak az osztást tartalmazó kártyákra, illetve néhány olyan kártyára, amin a BANG (Bumm) szó szerepel. A játékos húz egy kártyát, megoldja a rajta található feladatot. Ha helyesen válaszol, maga elé teszi a lapot, ha nem visszateszi a többi közé. Ha olyan kártyát húz, amin a BANG szó szerepel, minden kártyáját vissza kell, hogy tegye. Győz az a játékos, amelyiknél a játék végén a legtöbb kártya van.

Forrás



Lyukaszd ki a ballont!
A játéktáblán lépegetünk a dobókockával dobott értéknek megfelelően, majd megoldjuk a feladatot, és az eredményt karikázással jelöljük a megfelelő lufin. Ha már be van karikázva, akkor nem lehet ismét. Ha olyan mezőre lépünk, amin a rajzszög szerepel, feladat nélkül bekarikázhatunk egy számot. Győz az a játékos, aki az utolsó számot karikázza be a lufin. (Nálam az lesz a győztes, aki többet karikázott be. Tudom, hogy így sem igazságos, de talán egy fokkal jobb, mint amit a játék javasol.)


Forrás


Remélem sikerült néhány ötletet adni a bennfoglaló tábla gyakorlásához.
Jó tanulást, jó játékot!



2 megjegyzés:

  1. Kedves Sucika!
    Én csak tavaly télen nyitottam a blogomat,Tőled kaptam az ihletet,remélem nekem is lesz hozzá kitartásom!
    Szeretném az engedélyed kérni,hogy amikor írok ott néha megosszam,hogy az eredeti ötletet nálad láttam!
    Konkrétan tegnap este elhatároztam,hogy mivel mi a szorzást gyakoroljuk a kicsikkel is, és a nagyokkal is szoktam, ezért a bumm játékot átvariáltam a szorzásra!Köszönöm,ha engedélyezed nekem!Egyébként többnyire tetszett nekik, 2.osztályban volt olyan akinek annyira nem mert felhúzta a bumm-ot!:) De szerintem aranyos játék,nekem nagyon tetszik!:)

    Köszönöm!:)

    Ez a blogom címe:http://kreativfejlesztes.blogspot.hu/

    Zsófi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsófi!
      Írtam e-mail-t, remélem megkaptad.

      Törlés