2014. január 18., szombat

Hintaló papírból

Majdnem két hét telt el, mióta ismét suliba járunk. Az elmúlt napok elsősorban a félévi felmérésekről, gyakorlásokról szóltak, de azért technika- és rajzórákon, valamint a kézműves szakkörön alkottunk is. Most ezeket szeretném megmutatni Nektek.

Még a szünetben találtam egy aranyos parafadugó lovat. Gondoltam, majd elkészítjük. A prototípus készítése során kiderült, hogy Technokollal nem ragad meg, mozgó szemünk nincs, anélkül pedig nem mutat annyira mint a képen, így hanyagoltam a témát, és csörgődobot készítettünk az osztályommal is, aztán a szakkörön is, mivel az tetszett a gyerekeknek. Persze, hiszen lehet vele zajoskodni. (Erről nem készült bejegyzés, ezért mutatom most.)







Aztán a múlt héten kaptunk egy nagy adag kincset egy kolléganőnktől. Először csak egy kis mappát vittem haza (mivel gyalog mentem és nem akartam cipekedni), amiben ezt az aranyos papír hintalovat találtam. 






Mikor csináljunk hintalovat, ha nem a ló évében? Az ötlet egy régi újságból származik, sablon is van hozzá, nem ördöngösség elkészíteni a kicsikkel sem - gondoltam, mikor felnagyítottam és rajzlapra kinyomtattam. Aztán kiderült, hogy bizony nem jó a sablon, mert mást mutat a kép és mást mond a leírás. Így aztán nekiálltam, és jó pár órát rááldozva megszületett a hintaló sablonja, a prototípusával együtt, majd a szakkörön a kicsik elkészítették a saját hintalovukat.





Úgy készítettem el a sablont, hogy ráférjen egy rajzlapra. Ezt kapta meg minden gyerek, így nekik csak nyírni és ragasztani kellett. (Lopott ötlet, én eddig sablont használtam, amit a gyerekek rajzoltak körül. Persze nem lehet minden esetben alkalmazni, de nekem most éppen jól jött.) Díszíteni és színezni sajnos nem jutott idő, de majd otthon befejezik.




Miután jó pár rajzlapot elhasználtam, és meguntam, fóliára próbáltam megrajzolni az arányos méretet, majd  amikor végre sikerült, ezt szkenneltem be, és nyomtattam a rajzlapokra.

Bár az eredeti leírás célzott rá, hogy a farokrészt esetleg duplán készítsük el, mert egyébként nem fog jól hintázni a hintaló, én csak mint esetleges lehetőségként gondoltam rá. Nem így volt. Így utólag kellett minden gyereknek még egy farkat a beragasztott alá ragasztani. Tehát ha el szeretnétek készíteni, úgy kalkuláljatok, hogy a farokrészt duplán készítsétek!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése