2013. november 13., szerda

Hazánk tájai, szomszédos országok - gyakorló kvízjátékok

Siralmasra sikerült az a kis röpdolgozat, amit hazánk tájaiból és a szomszédos országokból, valamint az égtájakból írattam. Mintha nem tanultuk volna tavaly, és nem ismételtük volna át! Mit lehet tenni, ha otthon nem tanulják, ismétlik át? Gyakorolni, gyakorolni ..... az iskolában. (Úgyis a tanár dolga az, hogy tanítsa meg- ezt mondja mindenki. De a diáknak ezek után meg kellene tanulni, nem? Na mindegy.)

Szóval a lényeg, hogy elkezdtem vaktérképeket keresgélni. Persze megfelelőt nem találtam, de akkor jött az ötlet: Készítek én, és majd egy pps bemutatóba összeillesztem az egészet.

Ez volt az első, amit a Google segítségével találtam:



Szépen beírogattam a szomszédos országokat, az égtájakat és ki is színeztem. (Nem az ízlésemmel van a gond, a színösszeállítás azért nem a megszokott, mivel a monitoromról pár napja elment a sárga, és minden piros meg kék, így csak találomra kattintgattam egy-egy színre.) Miután ez megvolt, készítettem belőle egy bemutatót. Egyenként jönnek a színek, az országok, az égtájak, míg körbe nem érünk.





Ez volt a következő, amit véletlenül találtam: egy online kvízjáték:



És hogy miért kellett ezzel dolgoznom: mert nálunk nincs internet, átmenni a másik épületbe pedig túl körülményes, így maradt a munka. Nem minden szomszédos országunk jött be a játékba, mivel ez egész Európával játszik, és bár háromszor is végigmentem a 15 kérdésen, kettő kimaradt. Így maradtak a rajzolós programok. No meg az országok nevét is egy-két helyen át kellett írni, hogy elsősorban a szomszédos országaink nevei közül kelljen választani. Ezért érzem egy kicsit magaménak is, ami született, mert bár nem saját ötlet, sokat dolgoztam vele én is, elhihetitek. 


Végül hazánk tájaihoz is találtam egy jó kis játékot, aminél beleírnom, változtatnom nem kellett, "csak" a Print Screen gombbal egyenként leszedegetni az egészet. Nagyon tetszik, örülök, hogy ráakadtam, és köszönöm a feltöltőnek a jó játékot. Látogassatok el az alábbi oldalra és próbáljátok ki ti is online!




Egyéb módon is gyakoroltunk az elmúlt órákon, arról folyamatban van a beszámoló, de ezeket tegnap találtam és csináltam (módosítottam), és arra gondoltam, megosztom minél hamarabb, hátha másnak is szüksége van egy kis játékos gyakorlásra.



2 megjegyzés:

  1. Hát nem semmi munkát fektetsz bele...gyerekek örömére!
    Szép estét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Este 2-3 óra, aztán hajnal 3-tól reggelig. Mire jó, ha az ember nem tud aludni. :))

      Törlés