2013. szeptember 29., vasárnap

Társasjáték a műveletek gyakorlásához 2.

Tegnap egy olvasómtól kaptam levelet (e-mail-t), hogy a szorzótábla gyakorlásához adjak segítséget. Ma szerettem volna előkeresni a régebbi bejegyzéseimet, de közben nézegettem az e-mail-jeimet. Itt akadtam az alábbi külföldi oldalra

És mi jött velem szembe legelőször? Egy társasjáték, mellyel a szorzótáblát (no meg egyéb műveleteket) lehet gyakorolni. A lényeg, hogy a táblák mezői üresek, kártyákon vannak a feladatok, (könnyebb, nehezebb és speciális kártyák, persze angolul) ami az oldalról letölthető, de bárki bármilyen feladatot írhat, amit éppen a gyermekének gyakorolni kell. El tudom képzelni akár a szófajok gyakorlásához is, megfelelő kártyákkal. (Időhiány miatt a "magyarosítás" most elmaradt, de ígérem, ha elkészülök vele, azt is felteszem.)

A tábla

Könnyű kérdések

Nehezebb kérdések


Speciális kártyák


A játékszabály is fenn van az oldalon, de ha valakinek nincs ideje keresgélni, nagy vonalakban a lényeg (már csak azért is, mert a fordítóval fordítottam, tehát nem biztos, hogy pontos leszek):

Keverjük össze a "kérdés" kártyát, és tegyük őket a kérdőjellel jelölt mezőre. Hasonlóképpen, a "speciális" kártya megy a felkiáltójellel jelölt mezőre. Ezután minden játékos dob, és attól függően, hogy milyen mezőre lép, a következő a teendő: 

1. Ha a játékos  ?-lel jelölt mezőre lép, az ellenfél húz  egy "?" kártyát és felteszi  a kártyán lévő kérdést..
A játékosnak 10 másodpercen belül válaszolnia kell.  
Ha a játékos jó választ ad, dob a kockával, és a dobott értéknek megfelelően előre lép. Ha nem tud válaszolni, a helyén marad, és a következő körben egy másik kérdést kap.

2. Ha a játékos olyan mezőre lép, amin "!" van, húz egy felkiáltójeles kártyát, és az azon lévő utasításokat követi. 

3. Van néhány  "Oracle" kártya is a speciális kártyák között. Én ezt "mentőövnek" neveztem el.
A mentőöv kártya lehetővé teszi a játékosnak, hogy ne kelljen válaszolni a kérdésre. Ha van neki ilyen, és nem tud a kérdésre válaszolni, visszaadja a kártyát, és dobhat, mintha válaszolt volna. Ezt a kártyát a játék során bármikor felhasználhatja.

Győztes az, aki először ér pontosan a célba. 
(Például, ha 2 négyzetre van a céltól, de 6-ot dob, akkor előre lép két négyzetet, majd  4-et hátra, és húz egy speciális kártyát. Mert épp egy olyan mezőre lépett vissza.) 

Szerintem egyszerűbb játszani, mint leírni a szabályt. Jó játékot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése