2013. augusztus 31., szombat

Erkölcstan óravázlatok a pedagogusvilág.hu-n

Idén bevezetésre kerül 1. és 5. valamint a 9. évfolyamon az erkölcstan oktatása. A Tappancs és Tudorka újság megjelenése óta iskolánkban én intézem az ehhez kapcsolódó rendeléseket, így tavaly kaptam a kiadótól egy könyvet, Erkölcsi nevelés címmel, mely óravázlatokat és szöveggyűjteményt tartalmaz.

Hogy meglegyen a 26 órám, mivel gyermekvédelmi felelős is vagyok, kaptam egy gyermekvédelmis szakkört. Ehhez is nagyon jól jön az előbb említett kiadvány, mert az a tervem, hogy a bűnmegelőzés mellett személyiségjegyekkel, helyes magatartási normák kialakításával is fogok foglalkozni. A könyvben többek között a bátorsághoz, barátsághoz előítélethez találunk óravázlatokat.



Ma, hogy próbálom összeállítani a tanmenetemet, gondoltam ellátogatok az újság weboldalára. Hosszas keresés után (mivel megújult az oldal, kicsit macerásabban) megtaláltam a tantárgyhoz kapcsolódó óravázlatokat, teszteket egyéb témákban is. (A letöltéseknél begépeltem a keresőbe azt, hogy erkölcsi nevelés, és sorba jelentek meg az adott hónap témái.)

Ízelítőül néhány téma címe


Bár tudom, hogy mindenki rendelt tankönyvet ehhez a tantárgyhoz, és van is elképzelése az órák lebonyolítására vonatkozóan, mégis jó szívvel ajánlom, mivel biztos talál benne olyan dolgot, amit be tud építeni az óráiba. 




3 megjegyzés:

  1. Eddig sem volt kevés a feladat,de most....Hasonlóan hozzád,én is csak azt tudom írni,hogy minden elismerésem a TIÉD!!!Nagyon jó felkészülést és még annál is jobb iskolakezdést kívánok neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy, köszi. Igen, feladat eddig is volt, mert aki becsülettel csinálta, annak kevés volt a 40 óra is. Most 32 órát az iskolában fogunk ledolgozni, és ebben még nincs benne az órákra való készülés. Fogadóóra, ebédeltetés, felügyelet, stb.

      Törlés
  2. nem találtam a pedagugusvilag.hu-n a letöltéseket. segíts!

    VálaszTörlés