2013. május 12., vasárnap

Felszíni formák gyakorlása 4. -még mindig

Akik rendszeresen olvassák a bejegyzéseimet, bizonyára emlékeznek, hogy mennyi feladatot kerestem a felszíni formák tanulásához. Itt most nemcsak a feladatlapokra gondolok, hanem a gyurmázásra, Magyarország térképének elkészítésére, minden egyéb dologra, amivel úgy gondoltam, sikerül megtanítani a gyerekeknek a legalapvetőbb dolgokat. Hát nem sikerült. Itt, itt és itt megnézhetitek, miről beszélek.



Pár napja olvastam valakinek a véleményét az iskolai tankönyvekről. Arról írt, hogy mennyire felületesen vesz bizonyos tananyagot, pedig ebben az életkorban ennél sokkal több dolog elsajátítására képes egy alsós gyerek. Hát igen.... kinek a pap, kinek a papné. (Bár lehet, hogy ez a közmondás nem éppen vág ide.)

Emlékszem, volt olyan osztályom anno, hogy művészettörténetet tanítottam nekik rajzórán, alsós anyag volt a mondatelemzés is, 3 kötelező olvasmányt dolgoztunk fel és év végén 23-ból 10 volt jeles. De pár éve nagyon sokat kell keresgélnem, magyaráznom azokat a dolgokat, ami egy másik gyerek számára pofonegyszerű. 

Éppen ezért tegnap újra nekiültem a keresgélésnek. Sajnos magyar oldalakon nem nagyon találni játékos feladatokat, de lefordítva a felszíni formák kifejezést bejött néhány dolog.

Mit szóltok ehhez az aranyos kis dínóhoz? Gondoltátok volna, hogy ezzel megtanulhatjuk a felszíni formákat? (Legalább is remélem.)

Forrás




A Youtube-on pedig olyan kis "meséket" találtam, ami elmagyarázza ezeket a dolgokat úgy, hogy egy harmadikos gyerek megérti. (Legalább is bízom benne. Mert határozottan már nem merem kijelenteni.) Ha begépelitek a learn grade 3 kifejezést, környezethez, matematikához, angolhoz találtok anyagot. Én le is szedtem egy párat. Ha az idén mindet már nem is tudjuk megnézni, jövőre biztos fogok rájuk időt szakítani. Annyira magától értetődik minden, hogy nem okoz gondot, hogy angolul beszélnek. (Annyit pedig én is tudok angolul, hogy tudjam kommentálni, ami esetleg nem világos a számukra.)






Remélem, így már több gyerekben megmarad ez az "egyszerű" ismeretanyag. Nézzétek meg ti is, biztosan elnyeri a tetszéseteket!






4 megjegyzés:

  1. Itt vagyok már kedves Icu! Ezek ismét tuti ötletek! A dínók fiúk kedvence lehet! Nekem az elsőről a piskóta jutott eszembe! Rápakolhatnánk és aki tudja pl. melyik hegységről van szó...az meg is eheti a piskótát. Persze csoki, bombon rápakolva is fincsi lehet...D:))
    Hiányoztál már!
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a piskótás dolog tetszik. Jövőre vesszük majd hazánk nagy tájait, majd bedobom, mint ötletet, bár épp ma fogadtam meg, hogy nincs több cukor, meg semmi.
      Te is hiányoztál, sejtettem, hogy baj van. :((

      Törlés