2013. március 4., hétfő

Nyílt nap az iskolánkban

Nem is tudom, idén hányadik alkalommal rendeztünk nyílt napot az iskolánkban. Sajnos az osztályomban nincs túl nagy érdeklődés a szülők részéről. Akik eljöhettek volna, nem jöttek, akik meg szerettek volna, azok dolgoztak, és nem kértek szabadságot emiatt. Így végül két szülő (sajnos) volt jelen, ők is csak 2, illetve 3 órát "bírtak ki".
Pedig úgy készültem, hogy őket is bevonom egy kicsit az órai munkába, úgy mint tavaly, de most a kivitelezésben segítettek.

Fényképezésre nem jutott idő, így csak leírom, mi mindennel foglalkoztunk.
Matek órán a törtek volt a tananyag, ahol a tankönyv feladatai mellett csokit feleztünk, harmadoltunk, illetve körlapok felét, harmadát, negyedét hasonlítottuk össze. Egy-egy asztal együtt dolgozott. Kiderült a tanulók számára, hogy az 1 ketted sokkal több, mint az 1 negyed vagy az 1 nyolcad. Nagyon tetszett nekik. (A köröket tartalmazó lapok valamelyik tankönyv mellékletei voltak, már régóta megvannak.)








Ezen az oldalon letölthető oktató programokat találtam, nemcsak törtekhez. Mivel nálunk nincs számítógép az alsó tagozaton, így a program feladatait lementettem, majd átformáztam, mivel mi nem olyan alakban írjuk idén a törteket, mint ahogy az a későbbiekben használatos. Holnap ezen is fogunk gyakorolni.

Virágtól megkaptam a törtek bingót, majd néhány levélváltás után a használatára vonatkozóan is kaptam útmutatást. (Meglátszik, hogy bingóval még nem játszottam.) Az is egy jó játék lesz. Köszi Virág!






Az első magyarórán egy rövid Mátyás mondát olvastunk, felidéztük a korábban tanultakat, illetve  szert tettek a tanulók újabb ismeretekre is. Az óra utolsó 10 percében egy Mátyás mondát olvastam Balogh Béni Magyar királymondák könyvéből, melynek címe: A monoki bableves. ( Azért erre esett a választásom, mert úgy gondoltam, a szülők sem ismerhetik ezt a történetet. Monoki múltam ellenére én is csak pár éve ismerem, de az ismerőseim sem hallottak róla.) Ebben a könyvben található, több borsodi mondával együtt. Remélem a hónap folyamán sikerül egy párral megismerkedni a gyerekeknek. 

Balogh Béni Magyar királymondák történelem


A második magyarórán az igékkel foglalkoztunk, a már ismerős színes szófajlapokkal, pingvines igékkel. Az óra végén egy egyszerű feladatlapot oldott meg mindenki, ami az előző órán elhangzottakra vonatkozott. (10 kérdés Mátyás királyról, és régi fegyverek megnevezése.) 





Testnevelés órán lovagi tornát rendeztünk. Mivel egyéni versengés folyt, nem értünk még a torna végére. A héten ez lesz a tesi órák témája. Majd hozom a feladatokat és a képeket. (A fentebb említett feladatlap is a lovagi torna szerves része, de lesz még egyéb szellemi feladat is.)

A szülők is, gyerekek is jól érezték magukat, sajnálom, hogy nem jöttek többen. Jó lett volna, ha látják, milyen munka folyik napról-napra az iskolában. Talán majd jövőre.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése