2013. március 20., szerda

Húsvéti ötletek tanórákra

Majdnem lemaradtam erről a húsvétról! Na nem arról, ami két hét múlva lesz, hanem az iskolai húsvéti tevékenységekről. Annyi minden történt az elmúlt napokban, azt hittem, még ezen a héten kívül van egy teljes hetem. Aztán az egyik kolléganő szólt, hogy jövő kedden verseny, utolsó nap, stb. 

Hoppá, ébresztő! Gyorsan neki is álltam keresgélni, így a hétre szánt tervem csúszik pár napot. Bár tudom, hogy ilyenkor Jézus keresztre feszítésére és feltámadására emlékezünk, az alsós gyerekeknek még ez inkább a húsvéti nyuszit jelenti. De azért minden éven olvasunk a húsvétról, sőt találtam egy ehhez kapcsolódó társast is (már ha nem fogok mellé), így az idén lesz nyuszi is, tojás is, és a keresztény ünnep megismerése is.
Ajánlottam már korábban is ezt az oldalt, ahol most húsvéti tevékenységhez nagyon jó kis ötleteket találtam főleg kisebb (5-6 éves) gyerekeknek.

easterpromo




Az utóbbi időben én is, és az osztályom is megszerettük a dobókockás játékokat. A fenti ötletek közt találtam ezt a húsvéti tojásosat. 




Ha már dobókockás, gyorsan mutatom a másikat is, ami innen származik, több tevékenységgel együtt. Nem fordítottam le, a képek magukért beszélnek.




Ennél a feladatnál két dobókockával kell dobni, a két számot össze kell adni, majd a megfelelő számú mezőt kiszínezni. 

Forrás



Itt koronggal kell letakarni az adott számot (vagyis én úgy csinálnám, hogy többször használható legyen). Pontos szabály angolul tudók számára a lapon, most nem volt időm szótározni.


Forrás


Ennél a feladatnál csak 1 kockával kell dobni, és a nyulakon kell megkeresni azt a számot, amivel a dobókocka értékét 10-re tudjuk kiegészíteni. Itt is korongot javaslok a letakaráshoz. 




Ennyi dobókockás után jöjjenek az egyéb feladatok. Találtam olyat, amit "magyarosítani" kellett, ugyanúgy mint korábban Valentin napra. 

Forrás



 Műveletek gyakorlására jó az alábbi feladat. A kész lapok másodikosoknak valók, de az üresre mindenki saját csemetéje szintjének megfelelőt írhat. Mi az osztállyal fogunk írni feladatokat, csapatokban, és a másik csapatnak kell majd megoldani.

Forrás



És még mindig matek. Elsősöknek tökéletes. 

Forrás



Aki társasozni szeretne matekozás közben, annak ezt az oldalt ajánlom, de ha valaki magának szeretne összeállítani, ahhoz itt talál üres mezőket. Legalább is szerintem ezek a feladatlapok tökéletesek társasjáték alapnak. Ezekbe olyan feladatokat írhatunk, ami megfelel a gyerkőc tudásának, legyen az matek, magyar vagy környezet. Csak a fantáziánkat kell egy kicsit elengedni.








Remélem mindenki talált kedvére valót! Jó játékot!




4 megjegyzés:

  1. Hű kedves Ica ez aztán nem semmi! Már ismét ontod a remek lehetőségeket egy kis kikapcsolódásra, játékos tanulásra!!!! Azért sem semmi, hogy ennyi energiát belefektetsz mire ezt a rengeteget ki-be szúrod, másolod és írod...
    Köszönjük neked! Jó ide betérni, mert mindig akad valami a horgunkra"! Jó éjt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Flóra! Sokakkal ellentétben igyekszem élvezetesebbé tenni a tanítást. Ez nagyon sok időt vesz el, de ez a hobbim is, nem csak a hivatásom. Az órákra való készülést megkönnyíti az évekkel ezelőtt összeállított adatbázisom, így már jut idő egyebekre. :))
      Icu

      Törlés
  2. Ezek nagyon jók! Viszek is párat, mert most nem vagyok túl jó passzban (beiskolázás körüli hercehurca:-((( Kicsit üres a fejem, jól jön a segítség!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. :)) A beiskolázás komoly probléma, tudnék róla mesélni én is.

      Törlés