2013. január 14., hétfő

Képes napló 24.

Az elmúlt két hét számomra az "új élet" kezdetét jelentette.
Írtam már arról, hogy a nagyobbik lányomtól karácsonyra egy inspirációs naplót kaptam. Az életem azóta megpróbálom aszerint élni. Nem is gondolnátok, milyen nehéz. Persze nem a szó szoros értelmében nehéz, hanem abban, hogy magamra kell figyelnem, magammal kell törődnöm. Ez eddig nem volt jellemző rám. Például, ha megkérdeznétek tőlem, hogy mire költenék el 1000 Ft-ot, kapásból mondanám: akrilfesték, lamináló fólia, levonó, nyomda, stb. Az, hogy esetleg kézkrémet vagy körömlakkot vegyek, eszembe sem jutna.



De... Mivel az inspirációs napló tartalmaz egy "5 perc ÉN" részt, amit csak nekem talált ki a lányom, kénytelen vagyok magamra szánni ezeket az "5 perceket". Így az elmúlt két hét is erről szólt már, és az előttem álló év is erről fog szólni. 

Első lépésként megvettem a szükséges anyagokat, szereket (jó kifejezés ez?) a nagyobbik irányításával, mert ő járatosabb ezekben a dolgokban. Csupa természetes, tartósító vagy bármi mentes holmit vásároltunk össze. Majd készítettünk egy listát, hogy mit mi után kell fölkenni, és hetente hányszor. (Néha kimarad a tonik, vagy éppen az éjszakai  hidratálókrémet felejtem el este, de tanulok.)




És akkor jöjjön néhány ötlet az "5 perc ÉN"-ből:

Ahhoz, hogy arcunk mindig üde és friss legyen, fontos, hogy bőrünket megfelelően ápoljuk és tápláljuk. A szépségprogramot ezért egy kényeztető arckezeléssel kezdjük. Első lépésben arcradírral távolítsd el az elhalt bőrréteget, majd második lépésben vigyél fel az arcodra egy kényeztető maszkot. Ezt a műveletet nyugodtan elvégezheted akár az esti film nézése közben is.

Kapcsold be a TV-t, vagy a rádiót és énekeld el jó hangosan az aktuális számot. Meglátod majd, mennyire feltöltődsz egy kis énekléstől.

Az igényes megjelenés alapfeltétele az ápolt, egészséges köröm, ezért ma ezt a területet fogjuk megcélozni. Áztasd 1-2 percig meleg vízben a kezeidet, majd óvatosan told hátra a körömágybőrt, így optikailag máris sokkal hosszabbnak tűnnek a körmeid. Ezt követően már csak annyi a dolgod, hogy bármilyen növényi olajjal (legjobb az olívaolaj) masszírozd meg a körmeidet és a körömágybőrt. 





Minden napra van 3 mondat, amit be kell(ene) fejeznem. Na ez is sokkal nehezebb, mit első olvasásra. Nem tudom, hogy én, mint anya, vagy én, mint a tanító néni fejezzem be. Van, amikor se így, se úgy nem sikerül.




A nap gondolata is "rám van szabva". Minden reggel meg is mosolygom, amikor elolvasom. 
Ilyenek vannak:

Nem vagyok hirtelen haragú. Csak gyorsan reagálok a dolgokra.
Ha nem tudsz dönteni, dobj fel egy érmét. Amint a levegőbe repül, rögtön rájössz, melyik oldalnak szurkolsz.

Ha véghezviszed a lehetetlent, a főnököd felveszi a napi teendőid közé.
Hiába nagy a szíved, ha másoknak kicsi az agyuk.

A bajnokok is voltak kezdők, csak ők nem adták fel.



Este pedig próbálom befejezni a már előbb említett mondatokat. Az elmúlt két hét mondatai között ilyenek voltak, többek között: 




Ma azon nevettem, hogy... 
Ma határoztam el, hogy

Ma átrendezem
Szinte bármire kapható lennék, ha

Ma megfigyeltem, hogy … pont olyan, mint
Ma az esett a legjobban, hogy
A mai napba nem illett az, hogy

Ma semmiképpen sem fogok
Ma a legjobban az esett, hogy
Ha ma kellene megírnom az önéletrajzomat, ez lenne a címe

Ti be tudjátok fejezni ezeket a mondatokat? Vagy esetleg komoly gondolkodás előzi meg némelyiket?



Ami ezen felül történt még az elmúlt két hétben:

2013. január 01. 
Ma azon nevettem, hogy... 
A tévében megnéztük a Kutyahideg című filmet. Nagyon tetszett, még egy párszor biztosan meg fogom nézni.




Fogadtam a lányommal a filmmel kapcsolatban. (Ki megy vissza a kutyákért?) A sógorom is fogadott velem (15 palacsintába), amit végül elveszített. Mikor kiderült, hogy én győztem, próbálta megmagyarázni, hogy miért is nem vesztett. Nem sikerült. A palacsinta finom volt.







Jan. 04.
Ma az esett a legjobban, hogy...
Ebédeltettem a menzán, ahol székelykáposzta volt a második. A gyerekek nem nagyon akarták enni, mire megjegyeztem, hogy én szívesen megenném. Az egyik tanítványom felajánlotta a sajátját, mert ő úgysem szereti. Persze nem fogadtam el, de jól esett, hogy ilyen jószívű. (Ő akar banánt is venni nekem, ha egyszer sok pénze lesz.)

Forrás:Google



Ettetek már epres tejszínt? Múlt héten láttam a Tesco-ban, és felidézte a gimnáziumi éveimet, amikor epres-tejszínes gofrit vettünk Féltem, hogy túl aromás, vagy túl édes lesz, de tökéletes volt.  A hétvégén háromszor is sütöttem, annyira ízlett mindenkinek.






Végre nálunk is esett a hó! Imádom! Persze azt nem szeretem, hogy a kutyánk miatt naponta ötször kell követ törölni. De elviselem a havas táj szépsége miatt.

A képek forrása: a lányom



Ja, és mivel az újév első napján megnyertem a fogadást, egész évben szerencsés leszek. No meg gazdag, mert kivételesen lencsét is ettem. De jó!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése