2012. október 9., kedd

Magatartás értékelése 2.

Több mint egy hónapja járunk iskolába, de a gyerekek még nem rázódtak vissza. Ez meglátszik a tanulásnál is, de még szembeötlőbb (legalább is nálunk) a magatartásukon. Korábban már írtam, hogy milyen ötleteket vetettem be, amellyel a helyes viselkedésre próbáltam ösztönözni őket. De ugye újabb tanév, így a korábban bevált dolog már uncsi.
A fekete pontnak továbbra sem látom értelmét, van olyan szülő, aki meg sem nézi az ellenőrzőt, de ha meg is nézi, nem tud mit kezdeni vele. Mindig is az volt az elvem, én vagyok ott, nekem kell megoldani a helyzetet. Eddig sikerült csellel rávennem őket a jó viselkedésre, gondoltam, hogy az idén is megpróbálkozok valamivel.



Nem is tudom, hány évvel ezelőtt, talán 15 is van, ha nem több, valaminek az értékeléséhez készült az alábbi fa 4  katicabogárral. Miután ellátta az akkori feladatát, bekerült a szekrényem mélyére, amire aztán egyéb holmik kerültek. ( Lehet, hogy furán hangzik, de a 20 év alatt, technika órákon sem készült el ugyanaz a  munkadarab kétszer. Valahogy mindig másat, jobbat találtam. Hiába vannak sablonok, mindig gyártom az újabbakat.) Aztán most, hogy gondolkoztam, mit csináljak, eszembe jutott ez a bizonyos fa. Csak a katicákat kellett felfrissíteni, a fa védve volt, így azt csak áttörölgettem.


Az értékelés a következő módon fog történni: Osztályunkban 4 gyerek ül egy padnál, ezért készítettem 4 katicabogarat. Minden nap annak az asztalnak a katicája fog egyet előre mászni, amelyikkel a nap folyamán nem volt probléma. Úgy gondolom, harmadik osztályban talán már érettek annyira, hogy egymásra is figyeljenek, szóljanak, ha nem megfelelő valakinek a viselkedése. Minden hónap végén, az első helyen végzett asztaltársaság tagjai kis kártyát kapnak. Új hónapban elölről indul a játék. Év végére majd kitalálok valami nagyobb ajándékot a legtöbb kártyát összegyűjtő tanulóknak.

Tegnap már el is indult 1 katica, ma már 2. A tanulók pedig figyelnek egymásra. 
Úgy érzem, hatékony lesz. :))



Ti hogyan értékelitek a gyerekek magatartását?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése