2012. július 18., szerda

Nyári olimpiai játékok kabalái

Nem hittem volna még tegnap, hogy bejegyzést fogok készíteni a közelgő nyári olimpiai játékokról. Hétfőn turiban voltam, ahol egy nagyon aranyos paplanhuzatot láttam, sportoló mesefigurákkal. Persze nem vettem meg, minek az nekem. Aztán tegnap eszembe jutott, hogy mégis meg kellene venni, mert milyen jól lehetne majd vele a termemben dekorálni, úgyis itt az olimpia, ez lenne a dekorációm központi témája az idén. Persze megvette más. (Hétfőn azért nem vettem meg, mert már így is lomgyűjtőnek számítok, és akkor még nem volt meg az ötlet.)

Kicsit bosszantott, de kitaláltam, hogy akkor megkeresem a neten a kabalákat, és majd őket használom fel a dekorációhoz. 1-2 kabala beugrott, még a neve is, némelyik viszont ismeretlen volt a számomra, mintha nem is láttam volna őket eddig. Ti ismeritek őket? Emlékeztek rájuk? Itt egy kis emlékeztető.



Kép  innen.


Waldi (bajor tacskó), München 1972
Amik (kanadai hód), Montreal 1976
Misa (barnamedve), Moszkva 1980
Sam (fehérfejű rétisas), Los Angeles 1984
Hodori (szibériai tigriskölyök), Szöul 1988
Cobi (katalán pásztorkutya), Barcelona 1992
Izzy (?), Atlanta 1996
Syd (kacsacsőrű emlős), Millie (hangyászsün), Olly (kokabura -kacagójancsi), Sydney 2000
Févosz és Athéna (testvérpár, az istenek után kapták a nevüket) , Athén 2004

A legnépesebb : Pej Pej (Bei Bei) a kék hal, Csing Csing (Jing Jing) a fekete panda, Huan Huan (Huan Huan) a vörösen égő olimpiai láng lelke, Jing Jing (Ying Ying) a sárgás színű tibeti antilop és Ni Ni (Ni Ni) a zöld fecske. Bennük az öt természeti elem: a tenger, az erdő, a tűz, a föld és az égbolt, valamint az öt földrész is testet öltött. Peking 2008



Aztán itt vannak ők, a mostani olimpia sztárjai: Wenlock és Mandeville, egyszemű mágikus lények.


Az alábbi oldalon kis meséket láthattok. (Én szeptemberben biztosan le fogom vetíteni az osztályomban. Ha nem lenne az olimpia, akkor is aranyos lenne a történet.) Ízelítőül itt az első.




Wenlock és Mandeville két rajzfigura, akik boltoni acélból készült társaik rajzolt változatai. Wenlock a shropshire-i Much Wenlockról, a mai olimpia előfutárának a helyszínéről, míg Mandeville Stoke Mandeville-ről, az első paralimpia egyik válogatójának buckhinghamshire-i helyszínéről kapta a nevét.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése