2012. április 13., péntek

Jelenetek anyák napjára

Előkeresgéltem a régebbi  anyák napi műsoraimat, és találtam még két jelenetet.
A címük:  B.Radó Lili: Anyák napján és Májusi virágok
A májusi virágoknál a végén én a zászlók szót virágok szóval helyettesítettem (elnézést a szerzőtől).



B. Radó Lili: Anyák napján

Anya: Anyák napja van ma. Nem keltem fel még a gyerekeket. Aludjanak csak nyugodtan. Addig meghosszabbítom Zsuzsika szoknyáját…
Ejnye, de görbe ez a tű! Kereshetek másikat!... Most meg a gyűszűm esett le! Persze, ha nem túl nagy, ez sem gurulna le az ujjamról! …Ni! A centiméterem meg épp ott szakadt el, ahol mérnem kell vele!... Talán fáradt vagyok, azért nem halad a munkám. De a varrószerszámaimat is ki kellene cserélnem…
Mintha suttogást hallanék! Csak nem ébredtek fel a gyerekek?

/Kopogás hallatszik az ajtón/

Anya: Tessék!

Gyerekek: Bemehetünk édesanyám?

Anya: Gyertek csak, gyertek!

Zsuzsika: Szép köszöntő kellene most,
kedves, szívhez szóló,
de hát nincs más ajándékom,
              csak egy virágbimbó.

Gyuszi: Egész nap csak dolgozol ránk,
mint egy szorgos hangya,
mosol, főzöl, ruhát javítsz,
            ritkán hagyod abba.

Tudom ám, hogy szereted, ha
hibátlan a műved,
           azért hoztam ezeket a fényes
acéltűket.

Marcsa: Varráshoz a centiméter
            nagyon fontos kellék,
            jó méréshez, pontossághoz
           a tied már nem elég.

          A szakadt helyett újat vettem-
          Teszem az asztalra,-
          Hiánya a munkádat
          többé ne zavarja.

Péterke: Nagy a gyűszűd, mindig elvész,
azért hoztam újat.
Tűszúrástól, csúnya sebtől
          megvédi az ujjad.

Így védlek meg én is téged,
        minden széppel jóval
        elárasztlak, ha nagy leszek
        minden földi jóval.

Gyerekek: Éljen! Éljen! Ma anyukának
ünnepnapja van!
Tiszta szívből hadd köszöntsük
most mindannyian.
Összegyűltünk - gyerekek,
s azt kívánjuk teneked:
        Élj soká! Élj soká!
        Szép és boldog életet!

Anya: Drága gyermekeim,
Mindent köszönök.
        Érzem, hogy szerettek –
        S ez minden örömöm.
       Gyertek karjaimba,
       Hadd öleljelek meg,
       S ünnepeljük együtt,
       E szép boldog ünnepet!






Májusi virágok

A virágok alusznak a földön kuporogva. Gyöngyvirág ébred fel elsőnek, kiegyenesedik, nyújtózkodik, majd megrázza csengettyűjét.

Gyöngyvirág: Ébredjetek szép virágok,
                    Május napja süt le rátok!

A virágok tovább alusznak, mire Gy. Sorra járja és keltegeti őket.

Ébredj kedves százszorszépem,
Kergetőzzünk pázsitréten!

Százszorszép: Felemelkedik, ásít, ruháját igazgatja.

Jó reggelt Gyöngyvirág!
De hosszút aludtam,
                fidres-fodros kartonruhát
varrattam álmomban.

Megfogja Gy. Kezét, most együtt keltegetik az Árvácskát.

Gy. És Sz.:Ébredj fel, Árvácska,
Énekszóra, játszásra!

Árvácska: Jó reggelt Gyöngyvirág!
De hosszút aludtam,
bíbor-bársony új ruhát
varrattam álmomban.

Megfogja Sz. Kezét, most már együtt keltegetik Nefelejcset.

Gy. Sz., Á.:Ébredj fel, Nefelejcs,
Zeneszóra táncot lejts!

Nefelejcs:Jó reggelt Gyöngyvirág!
De hosszút aludtam,
Égszínkék új ruhát
               Varrattam álmomban.


Megfogja Á. Kezét, most már együtt keltegetik Tulipánt.

Gy. Sz., Á., N.: Ébredj fel Tulipán,
Bálba megyünk délután!

Tulipán:     Jó reggelt Gyöngyvirág!
De hosszút aludtam,
Sári-sárga selyemruhát
               Varrattam álmomban.

Megfogja N. Kezét, most már együtt keltegetik Margarétát.

Gy. Sz., Á., N., T.:Ébredj,. Ébredj Margaréta
Kora reggel jó a séta!

Margaréta: Jó reggelt Gyöngyvirág!
De hosszút aludtam,
Fehér vászon új ruhát
               Varrattam álmomban.

Megfogja T. Kezét, most már együtt keltegetik a Pünkösdi rózsát.

Gy. Sz., Á., N., T., M.: Ébredj fel, Pünkösdi rózsa,
Ünnep napja virradóra!

Pünkösdi rózsa: Jó reggelt Gyöngyvirág!
   De hosszút aludtam,
   Tűzpiros új ruhát
                  Varrattam álmomban.

Megfogja M. Kezét, most már együtt keltegetik Marikát.

Virágok:   Ébredj, ébredj kis Marikám,
        Szép májusnak szép hajnalán!

Marika:     Jó reggelt Gyöngyvirág!
        De hosszút aludtam,
        Tarka virágcsokrot
        hordoztam álmomban.

Virágok: Körülveszik Marikát

     Mosakodjunk szép virágok,
     Májusi harmatba,
     Fésülködjünk, fésülködjünk
             Szép tükrös patakba!

     Öltözködjünk, öltözködjünk
             Selyem ünneplőbe,
             Tarka csokrot, tarka csokrot
             Mindenki kezébe!

Az utolsó szavaknál mindenki előhúz egy kis csokor virágot, úgy menetelnek körbe-körbe, legelöl Marika.

           (Zászlóval) Virággal köszöntsük
            Május érkezését,
            Énekszóval így kívánjunk
           Nagymamáknak, anyukáknak
           Mind a kerek nagyvilágon
           Boldogságot, békét!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése