2012. február 22., szerda

Művelet gyakorlása játékosan: Képlottó


Jó pár éve egy használtbútor boltban vettem egy Lotto nevű társasjátékot. 6 alaplap képekkel és számokkal, valamint ugyanezek a képek darabokban. Nem tudtam, mire fogom használni, mivel a lányaim már kinőtték azt a kort, de nagyon olcsó volt, ezért megvettem. Aztán amikor másodikosokat tanítottam kitaláltam, hogy ezekkel a lapokkal mindenféle alapműveletet lehet gyakorolni. Először 6 csapatban játszottunk, később, mikor volt fénymásoló, lefénymásoltam több példányban, így minden tanuló kapott egy-egy alaplapot. Aztán már kezdődhetett is a játék: különböző műveleteket mondtam. A gyerekek kiszámolták a feladatot, majd megkeresték az eredményt a lapjukon. Az elsőként jelentkező gyerek megkapta a kis kártyát és rátette az alapra. Kezdetben az lett a győztes, akinek elsőként sikerült 5 képet megszereznie, később, ha több idő volt, az volt a nyertes, aki a legtöbb kártyát szerezte meg. Ha valaki bemondta az eredményt, de nem szerepelt a tábláján, vagy zálogot adott, vagy ha már volt kártyája, visszaadott egyet. Nemcsak a számolást, de a figyelmet is fejleszti ez a játék.

Most a szorzótábla tanulásánál vettem elő, és a gyerekek nagyon élvezik ezt a játékot.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése